September 24, 2025
Our next edition of Craft Club is all about Accessibility, Sustainability & AI.
Join us in Montreal on Wednesday, September 24 for Craft Club, hosted by LG2. This panel discussion will be held in French. --- Accessibilité. Durabilité. IA. Trois forces qui ont façonné le design numérique au cours de la dernière décennie. Chacune soulève d’importantes questions sur l’éthique, la responsabilité et le savoir-faire. Pour cette édition du Craft Club présentée par l’ADCC, nous réunissons trois experts pour discuter de la situation en 2025 et de la manière dont ces thèmes s’affrontent, se complètent et se compliquent mutuellement dans la pratique quotidienne. Que signifie concevoir de manière durable et inclusive dans un monde alimenté par l’IA? Où faisons-nous de réels progrès et où sommes-nous encore à la traîne? Et surtout : que faisons-nous, en tant que professionnels du numérique, pour y remédier? Dans le cadre d’une table ronde, attendez-vous à des réflexions honnêtes, à des exemples concrets et à une conversation qui vont au-delà des tendances pour étudier les changements profonds qui redéfinissent notre façon de penser, de travailler et de créer. --- Accessibility. Sustainability. AI. Three forces shaping digital design for the past decade. Each raising big questions about ethics, responsibility and craft. For this edition of Craft Club presented by ADCC, we’re bringing together three experts to talk about where we are in 2025 and how these themes collide, complement and complicate each other in real, everyday practice. What does it mean to design sustainably and inclusively in an AI-powered world? Where are we making real progress, and where are we still falling short? And most importantly: what do we, as digital professionals, actually do about it? In a round table format, expect honest insights, concrete examples and a conversation that looks beyond trends to the deeper shifts redefining how we think, work and create. Craft Club is a new event series for the creative community focused on the craft behind our work. --- COST: Free for all ADCC Members $15 + tax for Non-Members SCHEDULE: 6pm - Doors open 6:30pm - Panel discussion Note: All ticket sales are final - no refunds. ADCC membership does not guarantee a ticket.
Maxime Chabot
LG2 Directrice principale, Stratégie numérique | Principal Strategy Director, Digital Experience
En s’impliquant sur des projets comme la naissance de la marque Beneva, le programme de fidélité de La Cage ou encore la création du service Hilo, Maxime a développé une grande capacité à gérer des mandats impliquant plusieurs parties prenantes. Ses réflexes business, jumelés à son esprit entrepreneurial, font d’elle une alliée pour la création et le déploiement d’offres commerciales sur le web. Afin d’assurer un maximum de cohérence et d’impact, elle sait utiliser ses connaissances en marketing relationnel et en expérience client pour créer un lien fort entre la marque et sa cible, peu importe la complexité de l’écosystème en place. By contributing to projects such as the launch of the Beneva brand, La Cage’s loyalty program and the creation of the Hilo service, Maxime has developed a strong ability to manage mandates involving multiple stakeholders. Her business acumen, combined with her entrepreneurial spirit, makes her a valuable partner in creating and deploying online commercial offerings. To ensure maximum consistency and impact, she leverages her expertise in relationship marketing and customer experience to build a strong connection between the brand and its audience, regardless of the complexity of the ecosystem.
September 24, 2025
Our next edition of Craft Club is all about Accessibility, Sustainability & AI.